29. feb. 2012

Marius genser

Da er genseren ferdig,  men ikke alt blir helt som man hadde tenkt bestandig.

Jeg er ikke så sikker på at jeg ble helt fornøyd med resultatet.

Er litt uvant med mønsterstrikking så jeg har strikket vel stramt noen plasser og litt for løst andre plasser.

Ble litt bedre etter at jeg fikk dampet den.

Jeg hadde også hørt at denne modellen var litt kort både i boling og ermer så jeg strikket begge deler litt lengre.

Armene ble litt vel lange.

IMG_2052

Jeg fant vel også ut at jeg heller skulle ha valgt vanlig rangbord istedet for perlestrikk på kantene, for den står litt ut på sidene.

Sånn, slutt på klaginga. Nå har jeg lært litt mer til senere.

Har hatt en hel uke med vinterferie, men det ble ikke tid til så mye håndarbeid da.

Datteren fikk seg et par nye hekle tøfler.

Heklet i raggegarn.

IMG_2031

Da er det sjalet som skal bli ferdig + at jeg har 1000 ting jeg har lyst til å begynne med. Vi får se…

Hjertlig velkommen til nye følger og alle hyggelig kommentarer som blir lagt igjen.

Jeg setter utrolig stor pris på det.

Klem Tone

16 kommentarer:

  1. Genseren ser veldig fin ut, og akkurat slik jeg liker at de skal være!! Godt å ha litt romslige gensere, for da blir de litt varmere...føler jeg hverfall!!
    Fine farger også!!

    Tusen takk for alle kommentarene du legger igjen hos meg, det er alltid så koselig å se!! Og morro at jeg kan få deg på nye tanker innimellom...

    Jeg har også 1000-ting som jeg har lyst til å lage, men formen er irriterende dårlig...

    Ha en fin dag!!
    Klem Mona :-)

    SvarSlett
  2. Genseren ble kjempefin,fine farger også.
    Søte tøfler du har laget også og så kjekt
    å se bilde av bloggedama. :))
    Fin dag til deg.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  3. Alt kler en rose, du vet det? Genser`n var kjempefin...jeg likte fargene godt:)

    Nydelige bilder ifra Selbusjøen.....åh.....Lekkert:)

    Her bøtter regnet ned....men har da regnklær...
    Ha en super skuddårsdag, klem fra meg:)

    SvarSlett
  4. Hallo. Du er utrolig!!!!! Ikke har jeg vært her inne og skrevet så mange ganger, innom er jeg jo men dårlig m skrivinga.....kan jo bare ta en tur ned til jobben din og vips så snakker vi......men er det noen som alltid er inne hos meg og skriver noen oppløftende ord.....for det har du vel merket at j trenger, ja så er det jo du da!
    Jeg fatter ikke hvordan du får tid til alt. Smiler gjør du jo alltid! Også sitter du der m disse strikkepeinnene dine, sikkert når du ser tv el skal mentalt være m barna.... Så er det du og ett el annet i hendene dine som blir noe fint noe. Og, gjør du ikke det hjelper du nok datteren til å bli like flink som mora sjølv..... Tenk den stakkars jenta mi da; i går tidlig stønna hun forran speilet da vi skulle lage hestehandel.... Hun ville jo egentlig ha sånn flette som vandrer rundt hele huet og som ser sååå naturlig ut.... Men sånn kan jo ikke du da mamma, sier seksåringen min. Gud! Det er jo ikke for sent å lære for gjennom hodet mitt, så om ikke jeg stikker en genser på fritiden, så kan jeg jo lære m sånn hel-hode-flette! Kanskje!!!!!
    Ha en strålende dag. Ikke løp ut av bilen og hjem til huldra før du har sett nøye hvor bena kan settes..... Gud hjelpe meg for all denne isen . Skjønner godt at istider tok slutt for maken til problematisk......
    Kommer snart tilbake fru smil!
    De beste ønsker fra ida

    SvarSlett
  5. Syns genseren ble kjempefin jeg! Det ujevne jevner seg i bruk og fargene var veldig fine! Ha en flott dag!

    SvarSlett
  6. Du, må jo få det ned på papiret: men denne lyse blå overdelen du blir "pressa" til å bruke på jobb, er o grunn helt ok! Synes du slett ikke skal tro noe annet......god middag suppa!

    SvarSlett
  7. Gensaren er kjempefin, og det er dama og :) Godt jobba. Ha ein fin kveld :) Klem

    SvarSlett
  8. Genseren ble veldig fin, flott fargekombinasjon:)Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  9. Flott dame med flott genser!! Likte veldig godt fasongen på den, og perlestrikk på vrangborden kledde genseren!
    Ha ei god uke videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  10. Genseren er kjempeflott syns jeg! Og det at armene er litt lange er jo bare fint når man skal pakke seg litt inn, og ellers får man jo bare brette de litt opp ;)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  11. Synes den ble knallfin og en skikkelig kosegenser trengs når høsten setter inn igjen :O) Flotte farger du har valgt og nydelig strikking , klem fra Bente :O)

    SvarSlett
  12. Jeg synes genseren din ble kjempefin jeg. Du kledde den veldig godt.

    SvarSlett
  13. Så flott genser :-) Jeg har også strikket Mariusgenser nylig, men i de tradisjonelle fargene. Fint med grått også :-) Og, det hekleteppet i gyngestolen var virkelig fint :-))

    SvarSlett
  14. Genseren ble en skikkelig kosegenser den;-))Flott!

    SvarSlett
  15. Syns gensern ble fin, den :) Og den kledde deg! Herlige farger! Ha en fin uke! Klem

    SvarSlett
  16. Så utrolig fin den ble! Herlige farger. Synes du bør være fornøyd jeg!
    Heldig hun som fikk nye tøfler også, fine!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...